Saturday, April 21, 2012

COCO CHEESE LAYERED CAKE


Buat kek lapis ni bukan lah susah sangat cuma nak melapis tu aja yang lambat sikit, rasa memang sedap. Ataupun siapa yang membuat kek lapis ni kira nya orang tu memanglah rajin!!....sanggup tunggu berjam2 lah juga.Maklumlah pakai oven biasa aja...kalau buat berniaga tu memanglah guna oven yang special kan dua tiga biji kek bolih masuk dalam satu masa.


Kek ni dari segi rasanya memang sedap....adunan yang bersertakan cheese pulak tu susah mahu cerita.Dulu2 saya memang buat berniaga kek lapis....mungkin ada diantara rakan2 blogger yang belum lahir lagi masa tu.Kek lapis saya yang famous sekali pada masa tu Kek Lapis Betawi dan Kek Lapis Surabaya tak menang tangan lah, maklumlah pada masa tu tak ramai yang buak biz kek lapis dan tak ada oven yang canggih macam sekarang ni.


Bila dah duduk berdua saja dengan en suami di sini......banyak masa lapang yang terluang so saya buat balek hobis masa muda2 dulu.Tapi bukanlah nak buat biz ianya lebih kepada suka2 saja daripada tak buat apa2 lebih baik saya sibuk kan diri.Inshallah jika ada masa dan terlebih rajin nanti saya akan tulis resepinya.

No comments:

Post a Comment