Saturday, June 16, 2012

DURIAN DAN ROJAK BERSAMA KUAH KACANG MAK BEE


N3 kali ni saja nak tayang durian yang sedap lagi mantop......sebenarnya tayangan dah basi, kebanyakan  blog dah pun tayang buah ni kiranya saya dah terlambat....ha! ha! ha! kesian kan saya.Apa pun saya nak letak  juga N3 tentang durian, buah kegemaran saya, yang membuat berat badan saya bertambah2.


Sebenarnya en suami ni suka sangat beli durian walau pun kami tinggal berdua saja disini.Kalau dah beli siapa nak makan kan! mestilah saya yang kena makan....kalau dah makan saya juga yang kena habiskan dan saya lah juga akan tambah berat badan.Walau pun tak banyak tapi kalau dah isinya tebal ...fuhhhh sebiji pun senak perut nak menghabiskan nya.


Dan yang ni pula Kuah Rojak Kacang Mak Bee...memang terbaik rasanya memang sedappp!.
Tak payah nak tambah bahan2 lain cukup dengan kuah rojak ni saja, tak percaya cuba rasa dulu k.Tapi kalau puan2 rajin nak tambah bahan2 lain pun ok juga ...tetap sedap.Kuah rojak ni kalau pandai cari kedai menjualnya dan kena tempatnya harga 3 botol tu hanya RM 10 saja.Kalau tak silap kuah rojak ni  fames kat area utara...........Kedah..


Untuk kami berdua, kami beli saja buah2an potong dan tambah timun dan sengkung tapi  kalau nak cantik lagi letak kangkung, taugeh dan tahu goreng.....  baru betul rojak petis namanya!


Saya hanya guna nenas ,timun dan sengkuang saja.....itu pun dah terbaik rasanya.

No comments:

Post a Comment