Monday, June 11, 2012

KECOH JABATAN PERTAHANAN AWAM DATANG KE RUMAH SAYA


Minggu lepas sehari sebelum keluarga dari Johor Baharu datang kerumah saya, saya mengalami detik detik yang amat mencemaskan.Ini lah peristiwa yang tak akan saya lupakan seumur hidup saya, lebih2 lagi saya memang takut pada spesis yang bernama ular tak kira besar mahupun kecil....memang saya takut  meremang bulu roma bila sebut namanya saja.


Sewaktu saya nak buka cover mesin basuh untuk menjemur baju yang telah siap dicuci...tiba2 ada sesuatu benda hidup yang mengelupur didalamnya.Wah! terperanjat saya dibuatnya jelas benda yang mengelupur tu berwarna hitam dan kuning dengan secara sepontan saya menutup cover mesin basuh tu. Mengigil satu badan ....terus saya tutup pintu dapur dan duduk memikirkan apa akan terjadi jika saya terus membuka penutup mesin basuh dan hulur tangan kedalam untuk mengambil baju basuhan saperti biasa saya lakukan.


Masalah besar yang saya hadapi tel rumah memang tak ada dan hp saya pula sudah dua hari rosak dan sedang dibaiki dikedai.Memandangkan suami saya sedang menerima rawatan gigi di kilinik pergigian di Sri Manjung...pening kepala macamana nak menghubunginya.Entah bagaimana saya terus on9 tnet......saya pun up date status fb dan dapat banyak feedback daripada rakan2 fb saya.Alhamdulilah masing2 menghulur bantuan, termasuk setiausha bos en suami yang di Lumut mahu pun dari KL...masing2 call en suami beritahu situasi saya.En Suami bergegas balek dan terus menghubungi 911untuk meminta bantuan.


Tak lama lepas En Suami balek kerumah anggota Jabatan Pertahanan Awam pun sampai mereka terus melakukan misi mencari spesis tersebut.Malangnya dia telah menghilangkan diri sebelum anggota JPA menangkapnya......sampai saat ni saya masih fobia nak basuh baju.Jelas anggota JPA pada saya spesis tersebut adalah antara yang berbisa......hati2 pesannya pada saya dan jika ada masalah bolih hubunginya lagi 'kami beroperasi 24 jam'...syabas! diucapkan dan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada semua anggota JPA cawangan Manjung.


Saya amat bersyukur dengan bantuan fb saya dapat menghubungi En Suami dan dia dapat  mengambil langkah2 yang sepatutnya demi keselamatan saya....Alhamdulilah.Terima kasih kepada rakan fb yang sudi membantu dan memberi semangat kepada saya, kepada Banin dan Mazlina terima kasih kerana tindakan pantas anda berdua menghubungi en Suami dapat mengurangkan resah saya menghadai situasi cemas ini.

1 comment:

  1. Makkkkkkkkkkkkkkkkkk takuttttttttttttttt.... aduhaiii takutnya.. gelinyaaaaa... kalau sha ni dah terjerit pekik!!! takutnya.. hadoiii... tak dapat bayangkan macam mana keadaan Akak masa tu kan... Syukur Alhamdulillah Akak tak apa-apa syukurlah...

    Kepada kawan2 yang sudi bagi bantuan tu... memang terbaiklah!!!!!!

    Take care kak...

    ReplyDelete