Monday, August 23, 2010

SEPULUH CHOCOLATE CHEESE CAKE WITH CHOCOLATE GANACHE





Syarikat Elektro Serve Sdn Bhd dan anak syarikatnya telah menempah sebanyak 10 biji chocolate cheeae cake untuk para pelanggan nya ....terima kasih diucapkan. Sempena hari raya yang milia ini banyak syarikat mengucapkan penghargaan nya pada para pelanggan dengan memberi sedikit buah tangan.....Alhamdulilah sama2 kita kongsi kebahagian dan kegembiran semuga rezki yang diberi ALLAH dapat dirasai bersama...Amin!




Jenuh jua duduk depan oven panas dengan puasa lagi walaubagaimana pun segala urusan berjalan lancar dan siap pada masanya. Yesmin dengan secara sukarelanya membantu saya membakar kek2 tersebut....bila dah cuba buat satu...berjaya pula tu maka dengan seeronoknya dia meneruskan hingga selesai. Kata Yesmin ada tempahan nanti biar Meen yang buat ya!......disinilah saya tanam semangat dia....Yahooooo! dah berjaya ..
Saya selalu cakap pada Yesmin...tak salah engineer jadi baker....cuma minat apa pun perempuan macamana pun duk dapur nak!


Dan tulisan2 di atas kek pula Aanna yang lakukan.......ini memang tugas Anna kalau dia tak ada terpaksalah saya menggunakan kepakaran saya pula.InshALLAH jika tak ada aral melintang lepas raya saya berhijrah ke Kuala Lumpur ikut suami.........itu sebabnya saya terpaksa latih mereka berdua......



"



"




"


"


"



"



"



"



Kek yang telah siap di packing untuk diambil olih En Rashid.....waktu kehadiranya hujan turun dengan lebat takut juga saya... apa akan jadi pada kek2 ni .Kek selamat dihantar pada pelangganya......katanya masih ada 23 biji kek lagi.......aduh!....bolih ke..ok Ma.....Meen tolong.....!

No comments:

Post a Comment