Friday, March 9, 2012

CHOCOLATE CHEESE CAKE WITH CHOCOLATE GANAGHE IN JAR


Semalam percubaan pertama saya buat cake dlm botol ni.....kek guna kek yang saya suka cuma nak tahu teknik membakar saja. Puas saya goggle dan jumpa cara cara  macamana nak bakar kek dalam botol ni...sebenarnya mudah sangat tapi kalau tak tahu teknik susah juga kan. Banyak dalam FB kawan kawan yang dah buat,  teruja saya dibuatnya tu yang saya gagah kan diri untuk mencubnya.


Kalau nak pergi belajar susah juga kan saya bukan  berkerja dan bukan ada sumber pendapatan....pandai pandai cari ilmu sendiri. Kononnya nak buat step by step tapi camera kehabisan battery....lain kalau ada masa saya cuba ya!


Dah siap....comel kan...kat tutup tu logo bisnes biskut saya dulu ada lebihan tayanglah pulak kat sini perasankan!


Saya cuba buat 4 botol ...yang lebih tu saya buat cup cake aja......botol ni mahal tu!!!! tak mampu buat banyak2. Yang ni nak bagi kat kawan kawan rasa.....kalau kami berdua makan memang tak habislah jawabnya.



Nak bagi kawan kawan kena lah hias cantik cantikkan!


Yang ni versi cupcake nak bagi budak budak office en suami rasa.


Minta maaf sesiapa yang dapat versi cupcake ni ya next time bolih rasa dalam jar pulak k.....baru saja oder dari Johor Baharu 1 kotak botol ni....next week sampai...terima kasih Nanie sudi belikan akak botol botol tu.

2 comments:

  1. Salam kak...tak meletop ke bakar dalam oven jar tu?

    ReplyDelete
  2. salam kak...boleh saya minta resepi x? dah lama sya cr cake in jar ni.

    ReplyDelete