Tuesday, January 10, 2012

SEPETANG DI KAMPUNG SITIAWAN


Bila terasa bosan.......en suami plan ajak jalan2 ambil angin......memang dah duduk kat utara ni terasa nak teroka tempat2 agak menarik hati.Salah satu tempat yang jarang diperkatakan orang ialah kampung Sitiawan...ialah 'tak kenal maka tak cinta'....kampung ni mungkin terkenal kepada kaki pancing saja..


Saya memang membawa kamera kecil saya dalam bag tangan walau kemana saya pergi......setiap ada peluang untuk saya rakamkan keindahan alam pasti  ia dapat membantu saya. Saya rasa tak rugi ke sini....banyak yang dapat saya tahu tentang kampung Sitiawan.....terutama keindahan alam semula jadi.


Keindahan yang dapat saya rakamkan......rakaman jurugambar amatur saja....


Boat nelayan....


Pemandangan pada waktu petang........damaikan


Terdapat boat nelayan keluar dari pengkalan untuk memancing..


Yang membuat saya terperanjat disini terdapat sebuah resort......Tanjung Uda River Resort. Pada kaki pancing yang datang dari jauh tu bolihlah menginap disini .Oh ya dikampung ni juga terdapat pekan kecil yang menjual peralatan memancing dan terdapat juga kedai2 yang menjual umpan.Pada pelancung yang berminat memancing tapi terlupa membawa peralatan memancing...... saya rasa mereka taklah susah untuk mencari semua keperluan.............. 'disini semuanya ada'.Ini adalah sedikit info dari saya....yang lain2 tu bolihlah tanya orang2 disini semuanya peramah dan bolih membantu.

No comments:

Post a Comment