Saturday, July 28, 2012

JUADAH BERBUKA PUASA


Wah! memang dah berserawang blog saya ni maklumlah saya masih belum betul2 sihat .Apa pun saya akan cuba untuk memasukan beberapa aktiviti cuti yang saya penuhi dengan menghadiri kelas membuat kek dan talam.N3 kali nak saya akan penuhi dengan menu juadah berbuka puasa kami bertiga, tidaklah istimewa cuma makanan biasa2 saja.


Sejak kebelakangan ni saya masak lauk yang bening2 aja (sop) maklumlah tak sihat tapi tak sampai hati nak heret en suami dan puteri bongsu saya makan makanan orang sakit....kesiankan. Sejak duduk disini (perak)
susah nak cari orang jual roti jala dan kari ayam yang sedap!. Walaupun tak sihat saya sempat masakkan mereka roti jala dan kari ayam.


Roti jalan yang tak berapa nak comel.........tapi tetap sedap dihati mereka berdua,atau nak jaga hati saya kot!.Manalah tahu kalau cakap tak sedap nanti saya tak nak masak pula.


Kali ni buat tak banyak dua cawan saja...cukuplah untuk kami bertiga.


Menu untuk orang sakit.....sayur campur aja, makan dengan nasi panas memang menyelerakan.Makanan yang pedas2 perut saya dah tak bolih nak terima....berguling2 tak bolih tidur.... sakit perut.


Air sirap bandung dan puding kastard.Minumam wajib untuk saya sejak sakit ni Yakult....sekurang2nya tiga botol satu hari .

1 comment:

  1. Toto | suppliers of metal & metal | TiPower
    Toto is implant grade titanium earrings an price of titanium original brand of premium and innovative metal bands that have developed highly volatile and exciting sound. It has the edc titanium utmost popularity ford escape titanium 2021 in the titanium belly rings

    ReplyDelete